Онлайн образованието непрекъснато се развива
Тенденции в онлайн образованието
Онлайн образованието непрекъснато се развива. Тук разглеждаме демографията на онлайн студентите и подчертаваме някои от най-големите тенденции, които включват AI, VR, микрообучение и геймификация.
Онлайн образованието стана водещо през 2020 г., тъй като световните училищни системи (и техните ученици) бяха принудени да преминат към виртуални модели на обучение. Пандемията може да е наложила неистово изтласкване на присъствените класни стаи, но онлайн обучението е във възходяща траектория през последните две десетилетия. Това е особено вярно за колежите.
Всъщност Националният център за образователна статистика (NCES) изчисли през 2022 г. (последната статистика), че 26% от 24,9 милиона студенти в Съединените щати са записани изключително в програми за дистанционно обучение и онлайн дипломи, а 27,4% са били записани в някакво онлайн обучение, което възлиза общо на 53,3%. Броят на онлайн студентите обаче е намалял от 2020-2021 г., когато 73,4% от студентите през 2020 г. са били записани в онлайн обучение, а 58,9% през 2021 г. – интересна бележка е, че през 2019 г. само 36,3% от студентите са били ангажирани в онлайн обучение обучение, показвайки още веднъж как пандемията от COVID-19 се отрази на висшето образование.
При разбивка по брой бакалаври и висшисти, във всеки сегмент се наблюдава увеличение в търсенето на онлайн образование. За бакалавърските студенти 66% от студентите през 2020 г. са взели някаква форма на онлайн клас, а 23,9% са присъствали на изцяло онлайн програма. Това е значително увеличение от 2016 г., когато само 43,1% са посещавали онлайн уроци, а 10,8% са посещавали изцяло онлайн дипломна програма.
Въпреки че студентите представляват най-големия сегмент от онлайн обучаемите, кандидатите за висше образование също отбелязаха ръст – студентите, които посещават изцяло онлайн програми, скочиха от 27,3% през 2016 г. на 35,5% през 2020 г., а броят на посещаващите поне един онлайн курс се увеличи от 45,6% до 64,1% за същия период от време.
Тъй като онлайн образованието показва много малко признаци, че става все по-малко популярно сред студентите, важно е да погледнем как онлайн образованието ще продължи да се развива. В това ръководство ще се потопим в това как изглежда средностатистическият студент и ще ви дадем моментна снимка на тенденциите в онлайн образованието, включително VR и геймификация, за следващата година.
Как изглеждат онлайн обучаемите?
Точно като присъствените студенти в колежа, онлайн обучаемите управляват гамата, когато става въпрос за възраст, раса и мотивация. По-долу ще разбием тези сегменти, като разгледаме данните, разкрити от последните проучвания.
Онлайн студенти по числа
Пол
Исторически погледнато, точно както колегите им в кампуса, онлайн студентите са били предимно жени. Това несъответствие между студентките и студентките обаче се изглажда. Докладът на EducationDynamics за 2024 г. за онлайн студентите съобщава, че 65% от онлайн студентите са жени, 51% са мъже и 5% са недвоични/несъответстващи. Това е лека промяна спрямо доклада от 2022 г., където мъжете съставляват 51% от онлайн студентите, а жените изостават леко с 48% (не/двоичните/непотвърждаващите бяха само 1% през 2022 г.). Тази тенденция към разделяне 50-50 отразява това, което виждаме в традиционните програми в кампуса.
Онлайн бакалавър срещу онлайн дипломирани студенти: Същият доклад от 2022 г. установи, че жените съставляват по-голям процент от онлайн студентите (53%) в сравнение с мъжете (45%) и това беше обърнато за студентите, където 56% са мъже и 43% женски пол. Докладът от 2024 г. обаче установи, че жените доминират както в студентите, така и в студентите, като съставляват около 2/3 от общия брой респонденти.
Възраст
Онлайн студентите стават все по-млади. Wiley University Services разработи доклад за онлайн образованието, който установи, че през 2015 г. средната възраст на онлайн студент е 32,3 години, а средният онлайн студент е на 35 години. Този доклад също така отбелязва, че тези числа намаляват всяка година и сега възлизат на 30,5 за студенти и 33,7 за студенти. Това може да показва тенденция на отдалечаване от опората на онлайн образованието с работещи професионалисти и към по-конвенционални студенти, които преди това биха избрали традиционна програма в кампуса.
През 2022 г. докладът на EducationDynamics за 2022 г. показа, че студентите на възраст 18-24 и 30-34 години представляват най-големия процент от популацията на онлайн студентите, всеки от които представлява 20% от общата онлайн популация на студентите.
Докладът EducationDynamics за 2024 г. показва, че тази тенденция на популацията на онлайн студенти под 25-годишна възраст нараства, като 31% от бакалавърските и 24% от завършилите онлайн студенти са в категорията под 25 години.
Въпреки това, повечето онлайн студенти са под 45 години, а средната възраст на онлайн студентите е 29 години, а средната възраст на студентите е 32.
Раса/етническа принадлежност
Нивото на разнообразие в онлайн обучението е почти същото като при присъственото обучение. Популацията на онлайн студентите е:
72% бяло
21% черно
7% азиатци
4% индианци или местни жители на Аляска
1% местен хавайец или жител на други тихоокеански острови
3% Друго състезание
Заетост и доходи
Процентът на онлайн студентите, които казват, че работят на пълен работен ден, се е увеличил постоянно през последните няколко години, както за студенти, така и за студенти. Онлайн студентите са по-склонни да имат работа, а тези, които имат работа, обикновено работят повече часове от студентите в кампуса. Според доклада на Wiley University Service, който включва информация за студентската заетост, 72% от онлайн студентите са наети, в сравнение със 70% от студентите в кампуса.
Данните на EducationDynamics показват подобни тенденции:
51% от студентите работят на пълен работен ден
21% от студентите работят на непълен работен ден
70% от завършилите работят на пълен работен ден
14% от завършилите работят на непълен работен ден
Що се отнася до доходите на онлайн студентите, EducationDynamics показа, че:
22% правят под $25 000
21% правят между $25 000-39 999
15% правят между $40 000-54 999
Статистическите данни за доходите на завършилите студенти като цяло са по-високи, но доста равномерно разпределени: 13% са спечелили $40 000-54 999, 13% са спечелили $55 000-69 999 и 13% са спечелили $70 000-84 999, докато 10% са спечелили по-малко от $25 000.
Как се развива онлайн обучението?
Тъй като онлайн образованието се корени в технологиите и все още е сравнително ново, то непрекъснато се развива, тъй като преподавателите и администраторите се адаптират към технологичния напредък и новите идеи. По-долу ще разгледаме какво мислят студентите за онлайн и в кампуса степени, ще проверим кои дисциплини се преместват онлайн и ще анализираме растежа на отворените онлайн образователни програми.
Онлайн обучение: онлайн срещу програми в кампуса
Онлайн програмите често страдат от стереотипа, който поддържа идеята, че онлайн обучението е по-ниско от личното обучение. Студентите в онлайн програмите оспорват това. Проучването EducationDynamics от 2024 г. попита онлайн студенти колко са доволни от образованието си и 37% са напълно съгласни, че са доволни, а само 5% са напълно несъгласни. Освен това, 36% са напълно съгласни, че тяхното онлайн образование им е помогнало да се подготвят за кариерата им, а 33% са заявили, че са напълно съгласни, че тяхното образование си струва обучението, което плащат. Като цяло докладът на EducationDynamics показва, че студентите са много по-доволни от своето онлайн образование, когато става въпрос за подготовка за кариера и образователен опит.
Работодателите започват да придават еднаква тежест и на онлайн дипломите. Въпреки че 17% от онлайн студентите казват, че техният работодател е влиятелен в училището, което са избрали, проучване от 2010 г., направено от Excelsior College и Zogby International, установи, че 83% от ръководителите смятат, че онлайн дипломата е също толкова реномирана, колкото и тази, спечелена в кампуса. Това приемане само нараства с годините и проучване от 2023 г., направено от Champlain College с 90% от анкетираните възрастни, които се съгласяват, че онлайн обучението ги подготвя напълно за успех в кариерата, а 84% казват, че днес работодателите приемат онлайн образованието повече, отколкото преди -пандемия.
Има няколко обяснения за това несъответствие между възприятието и реалността на онлайн програмите. Едната е, че онлайн програмите започнаха на нестабилна почва. Тези онлайн програми бяха приети за първи път от неакредитирани или подозрителни колежи с печалба и стигмата, която това създаде, отнема известно време, за да изчезне. С нарастването на необходимостта от онлайн обучение през последните години се увеличи и приемането и репутацията на онлайн дипломите и програмите и много колежи установиха, че за да бъдат в крак с нуждите и предпочитанията на студентите, онлайн програмите са задължителни.
Другото е, че има разлика между резултатите в кампуса и онлайн. Но колежите могат да запълнят тази празнина, като предлагат онлайн академични услуги. Например студентите могат да получат достъп до услуги за онлайн уроци, като наука, физика и онлайн уроци по писане сред други дисциплини – всички те помагат на онлайн студентите да успеят в часовете си и да завършат дипломата си.
Все пак възприятията ще продължат да се променят и онлайн програмите ще продължат да се развиват, така че можем само да очакваме те да продължат растежа си спрямо програмите в кампуса.
Как се развива онлайн обучението?
Тъй като онлайн образованието се корени в технологиите и все още е сравнително ново, то непрекъснато се развива, тъй като преподавателите и администраторите се адаптират към технологичния напредък и новите идеи. По-долу ще разгледаме какво мислят студентите за онлайн и в кампуса степени, ще проверим кои дисциплини се преместват онлайн и ще анализираме растежа на отворените онлайн образователни програми.
Онлайн обучение: онлайн срещу програми в кампуса
Онлайн програмите често страдат от стереотипа, който поддържа идеята, че онлайн обучението е по-ниско от личното обучение. Студентите в онлайн програмите оспорват това. Проучването EducationDynamics от 2024 г. попита онлайн студенти колко са доволни от образованието си и 37% са напълно съгласни, че са доволни, а само 5% са напълно несъгласни. Освен това, 36% са напълно съгласни, че тяхното онлайн образование им е помогнало да се подготвят за кариерата им, а 33% са заявили, че са напълно съгласни, че тяхното образование си струва обучението, което плащат. Като цяло докладът на EducationDynamics показва, че студентите са много по-доволни от своето онлайн образование, когато става въпрос за подготовка за кариера и образователен опит.
Работодателите започват да придават еднаква тежест и на онлайн дипломите. Въпреки че 17% от онлайн студентите казват, че техният работодател е влиятелен в училището, което са избрали, проучване от 2010 г., направено от Excelsior College и Zogby International, установи, че 83% от ръководителите смятат, че онлайн дипломата е също толкова реномирана, колкото и тази, спечелена в кампуса. Това приемане само нараства с годините и проучване от 2023 г., направено от Champlain College с 90% от анкетираните възрастни, които се съгласяват, че онлайн обучението ги подготвя напълно за успех в кариерата, а 84% казват, че днес работодателите приемат онлайн образованието повече, отколкото преди -пандемия.
Има няколко обяснения за това несъответствие между възприятието и реалността на онлайн програмите. Едната е, че онлайн програмите започнаха на нестабилна почва. Тези онлайн програми бяха приети за първи път от неакредитирани или подозрителни колежи с печалба и стигмата, която това създаде, отнема известно време, за да изчезне. С нарастването на необходимостта от онлайн обучение през последните години се увеличи и приемането и репутацията на онлайн дипломите и програмите и много колежи установиха, че за да бъдат в крак с нуждите и предпочитанията на студентите, онлайн програмите са задължителни.
Другото е, че има разлика между резултатите в кампуса и онлайн. Но колежите могат да запълнят тази празнина, като предлагат онлайн академични услуги. Например студентите могат да получат достъп до услуги за онлайн уроци, като наука, физика и онлайн уроци по писане сред други дисциплини – всички те помагат на онлайн студентите да успеят в часовете си и да завършат дипломата си.
Все пак възприятията ще продължат да се променят и онлайн програмите ще продължат да се развиват, така че можем само да очакваме те да продължат растежа си спрямо програмите в кампуса.
Как технологиите революционизират онлайн образованието
Не можем да говорим за тенденции в онлайн образованието, без да се докоснем до всички начини, по които технологиите тласкат виртуалното обучение. Виждаме иновации в начините, по които големите данни променят всеки аспект на образованието: изходите за видео обучение се подобряват, докато геймификацията, VR и AI отварят вълнуващи нови пътища за учене.
Видео базираните методи на обучение се разширяват
Видео базираното обучение е почти толкова старо, колкото онлайн обучението. Платформите за виртуално обучение отдавна включват заснети лекции и видео съдържание, за да улеснят обучението. Учениците гледаха видеоклипове и решаваха викторини, за да тестват своето задържане. И изглежда, че новите поколения все още предпочитат този тип обучение, особено с YouTube. Проучване, проведено от Pearson Education, установи, че 67% от Millennials и 82% от GenZers предпочитат YouTube пред други платформи за обучение.
С нововъзникващите технологии във видео-базираното обучение учениците не гледат видеоклипове; те участват активно с тях. Видео платформите вече имат вградени въпроси, ключови думи, фрази с указатели и навигационни менюта, които дават възможност на учениците да се ангажират с материала. Много университети също са възприели метод на интерактивно видео-базирано обучение, при което студентите гледат видео, направено от инструктор, и след това публикуват видео с отговор, в което задават въпроси или дават резюме, за да покажат, че са запазили информацията. Очакваме тази тенденция да продължи, особено когато видео платформи като YouTube разширяват своите възможности.
Микрообучението е голямо
Когато си представяме онлайн обучението, обикновено си представяме ученик, седнал пред лаптоп часове наред. Този начин на учене обаче може вече да не е подходящ; смартфоните и повсеместната безжична връзка промениха начина, по който учащите взаимодействат със съдържанието в своите програми. Съвременните обучаеми са по-разсеяни и са обучени от социалните медии да предпочитат по-самообслужващ се модел, който им позволява да учат накратко. Всъщност, когато бяха попитани какво искат от своето съдържание, 60% от онлайн студентите искаха персонализирано, навременно съдържание, а 56% казаха, че искат възможността да учат при поискване.
Ето защо все повече и повече онлайн програми намират начини да доставят учебната програма на мобилни телефони, където учениците могат да усвояват материалите в движение; чакане на опашка за кафе, почивка на работа или лежане в леглото през нощта. Това преминаване към обучение чрез смартфон ще означава големи промени в учебната програма. Вместо големи парчета информация, обучението ще бъде разделено на малки, силно фокусирани единици, които могат да бъдат усвоени за няколко минути. Например, учениците могат да гледат кратко видео, да играят бърза игра, да слушат кратък подкаст или да вземат кратък тест и да отмятат урока за деня по пет минути наведнъж.
Тази технология може също да промени начина, по който учениците учат. Вместо да разбиват книгата и да разглеждат тонове материал с надеждата, че ще се задържи, обучаемите могат да отидат направо в областите, където имат нужда от опресняване преди тест.
Геймификацията се разраства
Видеоигрите са огромна част от живота на учениците. Според Pew Research Group 70% от студентите казват, че понякога играят видео игри, а 65% казват, че са редовни геймъри (жените в малко по-висок процент от мъжете). Проучването показа, че тийнейджърите обикновено играят средно по 4 часа на седмица, докато мъжете в колежа играят почти 4 пъти повече.
Има дори нововъзникващи области на обучение във видеоигрите, включително бакалавърски програми по дизайн на видеоигри. За известно време институциите във висшето образование се бориха срещу включването на игрите в уроците; нагласите бяха негативни към видеоигрите, технологията я нямаше и дори желаещите не знаеха как да я накарат да работи.Въпреки това проучванията, според които видеоигрите могат да имат благоприятно въздействие върху ученето, се натрупват и данните стават все по-трудни за игнориране. Някои изтъкват положителните ефекти, които може да има върху настроението. Други са показали, че подобрява когнитивните умения, а трети го свързват с по-добър фокус. Със своя интерактивен характер, онлайн и мобилното доставяне на съдържание е благоприятно за методите за обучение на игри. Поради тази причина онлайн програмите са били и ще продължат да бъдат в челните редици на използването на игри за преподаване.
Колежите и университетите са възприели геймификацията по редица начини. Някои са включили значки и класации за насърчаване на участието или са намерили начини за предоставяне на съдържание чрез игри, използвайки платформи като Kahoot!, Quizizz и Minecraft: Education Edition, което позволява на учениците да си сътрудничат по уникални проекти във виртуално пространство.
Резултатите, според преподаватели, изследователи и студенти, са положителни. Студентите в програми, които са възприели тази технология, са видели подобрени меки умения, емоционална интелигентност и мотивация за учене. Училищата отбелязват по-висок успех и процент на задържане на учениците. Продължавайки напред, несъмнено ще видим как игрите стават по-неразделна част от онлайн образованието.
AI променя играта
Една от най-големите и вълнуващи технологични тенденции е съчетаването на изкуствения интелект (AI) и онлайн образованието. Трансформиращите възможности на AI в обучението са неограничени. Има силата да персонализира образованието по начини, които все още не можем да си представим; това ще подобри значително достъпността, ще направи колежа безкрайно по-евтин и ще направи онлайн часовете по-интимни. Въпреки че все още имаме да извървим дълъг път, преди да видим пълния му потенциал, няколко университета вече интегрират елементи на AI в своите онлайн програми.
Georgia Tech, например, може да се похвали с виртуален асистент на име Джил Уотсън, който снема част от административната тежест на учителите, като отговаря на въпросите на учениците относно съдържанието, задачите и техническите проблеми. И предварителните проучвания показват, че учениците се възползват от този подход – те оценяват бързите отговори и намират обратната връзка от ИИ за по-малко смущаваща, отколкото от други хора. Учителите също оценяват помощта в процеса на оценяване.
AI ще революционизира ученето и по други начини: управляваните от AI анализи могат да събират данни за начините, по които учениците учат, да идентифицират пропуските в знанията и да подобрят задържането чрез забелязване на признаци на ранно отпадане.
VR се налага
Виртуалната реалност (VR) се използва все повече и повече в училищата и има защо. Кривата на забравяне на Херман Ебингхаус показва, че студентите, които слушат лекция, може да имат 100% задържане през първия ден (това е най-добрият сценарий), 50-80% задържане през втория ден и около 2-3% задържане след 30 дни. Доказано е, че ученето чрез преживяване – т.е. ученето, което е направено чрез преживяване – увеличава значително този процент на задържане. Това има значение, защото поглъщащият характер на виртуалната реалност може да бъде заместител на ученето чрез преживяване в смисъл, че може да накара съзнанието на учениците да повярват, че са преживели нещо.
Това потапяне стеснява разликата между теорията и практиката, повишава ангажираността на учениците, ускорява учебния процес и прави сложното обучение по-лесно. Има приложения, които също достигат до всяко ниво на онлайн образование. Ученици от цял свят биха могли да го използват в синхронни среди, за да симулират реална класна стая, което би могло да реши някои от проблемите на социализацията, представени от онлайн обучението. Студентите могат да ги използват, за да се разхождат с динозаври, да проектират сгради в 3D, да се упражняват да изнасят реч, да посещават древен Рим, да извършват операция на виртуален пациент и да визуализират всичко, което умът може да си представи.
Няколко училища вече експериментират с тези възможности:
- Университетът на Уестминстър изгради виртуален съд, където онлайн студентите по право могат да пресъздадат всички тънкости на истинска съдебна зала.
- Студентите по криминология в County College of Morris в Ню Джърси носят VR слушалки, за да разследват виртуални сцени на престъпление.
- Студенти от Boise State University (ID) използват софтуер, за да създадат реалистични условия за провеждане на виртуални космически разходки извън Международната космическа станция.
Разбира се, въвеждането на VR ще бъде предизвикателство; скъпо е, все още няма много софтуер и много онлайн студенти няма да имат достъп до оборудването. Това се променя бързо благодарение на иновации като Google Cardboard, който позволява на потребителите да превърнат всеки смартфон във VR слушалки за около $10. Въпреки че може да е бавно, през 2024 г. ще видим по-широко приемане на VR в онлайн образованието.
Големите данни ще променят всичко
Мнозина твърдят, че нещото, което ще промени образованието повече от всичко друго, всъщност е страничен продукт на технологията в онлайн класната стая: данните. Данните или големите данни поради нарастващия им обем се генерират с ослепителна скорост, тъй като институциите приемат онлайн платформи за обучение, цифрови учебници и мобилни приложения.
Мониторинг на представянето и резултатите на учениците: Тази информация е поразително мощна - тя може да каже на експерти и преподаватели най-различни неща за това как учениците взаимодействат с учебната програма, какво кара учениците да се ангажират (или да не се ангажират) и защо даден ученик се е провалил, отпаднал или неангажиран, което е огромна разлика. Големите данни също могат да помогнат за идентифициране на пропуски в знанията и проследяване на подробностите в представянето на учениците. С тези данни за представянето и поведението можем да започнем да предвиждаме и да се намесваме; съдържанието може да се коригира в реално време и могат да се предприемат стъпки за подпомагане на затруднените ученици, като по този начин се подобряват резултатите на учениците. Без него учителят може да не знае, че ученикът има проблеми до теста и до този момент останалата част от класа е продължила напред и често може да е твърде късно за този ученик.
Подобряване на ефективността на университетите и програмите: Много университети и организации са използвали големи данни и анализи, за да се подобрят. Например университетът Oral Roberts искаше по-точен анализ в реално време за това как неговите програми и политики влияят на процента на задържане. Когато се разровиха в данните, се появиха ясни модели и те успяха да приложат нови политики, които изстреляха задържането от 61% на 75,5% за един семестър. И усилията се изплатиха. Последният им процент на задържане е 85%. По същия начин Nazareth College в Рочестър, Ню Йорк, използва големи данни, за да анализира пълния опит на своите студенти от академичните постижения и жилищните ситуации до социалната ангажираност и използването на услуги за поддръжка. След това сравнява тези данни с установени данни, които традиционно предсказват успеха на учениците; пропастта между двете им позволява да знаят къде учениците попадат през пукнатините. Откакто се използва този модел, степента на завършване на Назарет се подобри значително. Големите данни могат също да се използват, за да ни помогнат да разберем и коригираме пристрастията в учебната програма и тестовете, да подобрим набирането и приема на студенти и дори да видим по-ясно тенденциите в цялата страна и в цялата страна.
Злоупотреба и използване на големи данни: Неговият потенциал за напредък в образованието е астрономичен, но такъв е и потенциалът му за злоупотреба. Има проблеми с поверителността на учениците. Освен това големите данни могат да бъдат трудни за използване. Нашата инфраструктура за съхранение на данни остарява и не може да се справи с напредъка в големите данни, което затруднява събирането на данни, анализирането на моделите и прилагането на образователни решения. Нарастващото повсеместно разпространение на облачните услуги променя това, но напредъкът е бавен. И накрая, на много институции им липсваха ресурси да обучат персонал или да наемат анализатори, за да превърнат данните в полезна информация. За да бъдат използвани по начини, които наистина ще променят образованието, всички тези препятствия ще трябва да бъдат преодолени.
Безплатни уроци по испански език онлайн
Дистанционно обучение по испански език
Интензивни курсове по испански
Електронен учебник по испански език
Частни уроци по испански
Уроци по испански език
Летни курсове по испански
Курсове по испански за деца
Коментари
Публикуване на коментар